Přes 7 let pracoval pro společnost, která se zabývala navrhováním, výrobou a prodejem sportovního oblečení v Evropě. Nabídka z Möbelixu přišla nečekaně. Co na sebe prozradil nový vedoucí marketingu, Marek Šulc, se dozvíte v tomto příspěvku.
Pojďme hned na úvod vyložit karty na stůl. Vaše jméno je Marek Šulc. Máte něco společného s jednatelem společnosti panem Jiřím Šulcem?
Dobrá otázka, díky za ní. Setkávám se s ní často. Nejsme rodina, je to shoda jmen. Jiřího Šulce si upřímně vážím a přiznávám, že ať chci nebo ne, to jméno je pro mě určitý závazek.
Na pozici vedoucího marketingu působíte od 1. října 2021. Co Vás do Möbelixu přivedlo?
Víc jak sedm let jsem byl oddaný sportu. Pracoval jsem pro společnost, která se zabývala navrhováním, výrobou a prodejem sportovního oblečení v Evropě. Nabídka z Möbelixu přišla celkem nečekaně.
Sport a nábytek jsou dva naprosto rozdílné segmenty. Proč jste kývnul?
Důvodů je víc. Marketing jsem vystudoval a pohybuji se v něm celý můj profesní život. Po letech u jedné firmy jsem jednoduše vyslechl novou výzvu. Sportovní branže mi dala hodně po hodnotové i osobní stránce. Poznal jsem nové postupy, jiný životní styl, setkal se s kolegy z Evropy i Asie. Prošel jsem celý marketingový řetězec, který vychází z potřeby zákazníka, přes nápad, návrh, realizaci, výrobu, marketing a prodej.
Já změnu vnímám jako pozitivní způsob pokračování. Okamžik, kdy opět zbystřím smysly a aktivuji osobností i pracovní senzory.
Co je pro Vás aktuálně největší výzvou?
Myslím, že vždy lze dělat věci jinak a lépe. Chci dokázat, že moje zkušenosti posunou Möbelix zase o kus dál. Zároveň je to pro mě velká škola. Člověk se pořád učí. Kdo tvrdí, že je profík a všechno ví, došel do cíle. Já se učím neustále. Od každého kolegy, kterého jsem potkal, i se kterým pracuji dnes. To je moje nastavení. Chci se učit a spojovat zkušenosti s odborností.
Je něco, co Vás po příchodu překvapilo?
Nastavení mého počítače trvalo neskutečně dlouho (smích). Na ostatní věci jsem byl relativně připravený. Musím říct, že Jerguš odevzdal pozici jako gentleman. A toho si cením. Předal mi potřebné informace a na změnu připravil i kolektiv.
Jak se v Möbelixu cítíte?
Těší mě, že mě kolegové přijali. Ať už zde na oddělení, v centrále obecně nebo ve Welsu.
Tým marketingu se ke změně vedení a mému příchodu postavil velice otevřeně. Za takové přijetí jsem jim upřímně poděkoval.
V čem jste v marketingové branži silný?
Vedení marketingu není o silných stránkách. Myslím si, že člověk pracující na mé pozici, musí být tak trochu od všeho něco. Spíš jde o to, aby dokázal spojovat specializované marketéry do celků tak, aby fungovaly procesy. Klasický marketing se přesouvá do technologií, kde změny probíhají velice intenzivně. Tady například já osobně cítím deficit. V Möbelixu se spoléháme na offlinový marketing, s propojením na on-line. Pro účinný e-commerce je nutné nové nastavení mysli. E-commerce v době pandemie velice vzrostl a stal se odbytovým kanálem, který je silným zdrojem obratů. Zároveň má svá specifika, která z něj dělají velkou výzvu.
Která z rolí: kreativec, manažer, technik je Vám nejblíž?
Od všeho trochu. Mám radost z každé kreativní výzvy a jsem nadšencem manažerského řízení různých situací. V roli vedoucího se člověk čisté kreativity vědomě vzdá, aby mohl řídit jiné věci. Kreativita ale není jen o tom, napsat článek nebo vytvořit vizuál. Management je také kreativní činnost, protože pracujete s úkoly, procesy a lidmi a vytváříte tak hmatatelný výsledek. Co se týče IT technologií, tam mám jako manažer jasně stanovené hranice, za které se nepouštím. Všichni nemůžou dělat všechno, proto je dobré vědět, kdy přenechat věc odborníkům.
Co se změnilo za dobu vašeho působení?
Myslím, že hovořit o jakýchkoliv změnách je předčasné. Na to jsem tady krátce. Ambice na změny určitě mám. Zatím ale přijímám informace, třídím a snažím se je vyhodnocovat. Prvním významným projektem bude otevření compactu Prievidza a pobočky Bratislava Bory.
Dokážete už nyní říct, jakým směrem se bude marketing Möblixu CZ/SK ubírat?
Budeme posouvat komunikaci za hranici nábytku jako takového. Nechceme mluvit jen o nábytku nebo doplňcích, chceme inspirovat – směřujeme do životního stylu. Zajímáme se o to, jak lidé žijí, kdy jsou spokojení a kdy ne, jak tráví volný čas. Za vším stojí myšlenka, že neprodáváme nábytek, ale zážitek z bydlení. Budeme se věnovat storytellingu, tedy vyprávění příběhů. Na scénu přichází papoušek a jeho humorné soužití s mužem, který prochází různými situacemi. Papoušek je výrazným prvkem, který upoutá pozornost a odliší nás na trhu.
Máte Vy osobně nějaké cíle?
Ty se budou měnit s přibývajícím časem. Už nyní ale vím, že chci razit cestu spolupráce s ostatními odděleními. Mým cílem je zajistit, aby ti, kdo informace potřebují, je dostali včas a v dostatečné kvalitě. Myslím tím nejen pobočky, ale také centrální oddělení. Tím chci přispět k udržení dynamiky, kterou Möbelix CZ/SK bezesporu má.
Osobně se těším, až navštívím všechny pobočky, protože právě tam se děje kontakt se zákazníkem.
Kvůli covidovým omezením jsem zatím neměl tu čest, ale je to základ, který musím na mé pozici co nejdříve udělat. Rád bych udržoval intenzivní kontakt s nákupem a stejně tak s regionálními vedoucími. Musím říct, že jejich optimistický pohled a dynamika, se kterou pracují, mi velmi imponují.
Co děláte, když nepracujete?
Jsem sportovní nadšenec. Věnuji se různým sportům, zkouším stále něco nové. Kolo, plavání, běhání, hokej, skialp atd. Když se mi nějaká aktivita zalíbí, zapojím ji do mého sportovního arzenálu. Čtu různé knihy, klasiku, biografie, přes sci-fi až po historickou literaturu. Fascinuje mě, jak se dají jednotlivé věci propojit. Jsem zkrátka „hybridní“ typ člověka, a to se propisuje jak do mých volnočasových aktivit, tak do přístupu k práci.